Köp och leveransvillkor
Villkor Följande villkor gäller för alla beställningar gjorda av kunden (nedan kallad “dig”) hos Paradise Pizzeria (organisationsnummer 710325-9086, nedan kallade “Paradise Pizzeria“, “oss” eller “vi” på FoodButik hemsidor, telefon eller via beställningsformuläret i katalogen (vanligen kallad “Webbplats”). Food Butik Sweden AB (organisationsnummer 559221-7391) är plattformsleverantör för onlinebetalningar och tekniska IT-tjänster (nedan kallad “Food Butik”).
Priserna
Priserna som anges på hemsidan anges inkl. MOMS. Priserna är alltid i “checkout” före inköp, där både moms och fraktkostnader visas.
Personuppgifter
Informationen registrerad hos oss genom att följa reglerna för GDPR: Namn, adress, kontaktpersoner, e-post, telefonnummer och leveransadresser. Vi kan ha ett garantiåtagande hos er på det arbete vi utfört. Om ni önskar så kan ni begära ett registerutdrag av oss för att se vilka uppgifter vi har sparat om er. Vi är skyldiga att rätta uppgifter som är felaktiga, ofullständiga eller missvisande.
Personuppgiftsansvarig hos oss är: info@paradisepizzeria.se
Personuppgifter skyddas mot externa överträdelser. Du har rätt att informeras, en gång per kalenderår, om dina personuppgifter som behandlas av dig, oavsett hur de samlades in. Om du vill ha sådan information, skicka in en skriftlig förfrågan till oss. Förfrågan måste skickas med rekommenderat brev, och kan inte skickas via e-post. Förfrågan skickas till vår adress nedan.
Om din personliga information behandlas i strid med personuppgiftslagen har du rätt att begära att dina personuppgifter korrigeras, blockeras eller raderas. Din personliga information får inte behandlas för direkt marknadsföring om du motsätter dig sådan behandling. Du har rätt att återkalla samtycke för att behandla personuppgifter när som helst.
Som kund hos oss kan du få e-post som är relaterad till din order, betalning eller annan kommunikation du initierat, samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden om våra kundrelationer. Tredje parts e-postmeddelanden eller varor eller tjänster som inte är direkt relaterade till vår verksamhet är inte tillgängliga. Med automatisk sändning kan du enkelt avregistrera dig som kund via länken i e-postmeddelandet. Detta kan göras utan att du behöver en inloggning eller liknande som kund.
Vi förbinder oss att inte avslöja eller sälja personlig information som vi samlar in från våra kunder. Vi samlar bara in informationen vi behöver för att bearbeta din beställning och informationen används endast av oss själva och de partner vi använder för att slutföra köpet.
För att vi ska kunna erbjuda dig Klarnas betalsätt behöver vi dela vissa av dina personuppgifter till Klarna, så som kontakt- och orderinformation, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan erbjudas deras betalningsmetoder och för att skräddarsy betalsätten åt dig.
Mer information om Klarna kan du hitta här. Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas dataskyddspolicy.
Beställa
På Paradise Pizzeria kan du beställa produkterna via vår hemsida. Vi säljer även våra produkter direkt över disk i vår butik på Paradise Pizzeria Vissa produkter har en minsta beställningskvantitet. Vissa av produkter som visas på webshoppen kanske inte finns på lager, i så fall returneras köpesumman.
Betalning
På webbplatsen kan du välja mellan flera olika betalningsmetoder. Välj den metod och leveransmetod som passar dig bäst när du kommer till kassan innan du bekräftar ditt köp. Minderåriga (under 18 år) får inte göra några inköp utan förälderns godkännande. Food Butik bankkonton används för alla onlinebetalningar som plattformsleverantör.
Säkra betalningslösningar Dina personuppgifter, kortnummer och lösenord kommer inte att lagras. FoodButik får under exceptionella omständigheter be banken att bekräfta ordern muntligt. I det här fallet kommer din bank att kontakta dig från informationen som lagras i banken och ber dig att bekräfta din beställning. Se till att din personliga information som är registrerad i din bank är uppdaterad så att din bank kan nå dig.
Av säkerhetsskäl, se till att ditt registrerade telefonnummer är korrekt, ditt nummer och din e-postadress kommer att användas för information om din beställning.
Klarnas betalningsalternativ:
Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:
- Betala inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 14 dagar finner du här.
- Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.
Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här. Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.
Leverans
Paradise Pizzeria tillhandahåller leveransservice för ett visst område mot en viss avgift. Leveransservice avgiften varierar beroende på avståndet och avgiften fastställs före betalning. Om en beställd vara är restnoterad informerar vi dig om den beräknade leveranstiden för att godkänna en senare leverans eller avbryta ordern.
Vi tar ansvar för varor som är skadade eller förlorade när varor levereras till dig. Om produkten går förlorad eller om du märker att sändningen är skadad i transit, var god och rapportera det här till vår kundtjänst +468368260
Ångerrätt
Om du vill utnyttja ångerrätten, skicka oss ett klart meddelande om att du kommer ångra ditt köp (till exempel ett brev skickat via mail eller e-post). Det bör tydligt anges vem som är avsändaren och ångerrätten. Skicka meddelandet till vår kundtjänst på info@paradisepizzeria.se
För att du ska kunna utnyttja din ångerrätt i tid kommer du att vara skyldig att skicka oss ditt meddelande om att du har för avsikt att utnyttja ångerrätten innan utgångsdatumet har löpt ut.
Vi använder samma ersättnings betalningsmetod som du har använt för den första affärshändelsen, om du inte uttryckligen önskar något annat. Återbetalningen kommer inte att kosta dig något.
Du måste betala de direkta kostnaderna för retur av varan. Du är ansvarig för varornas reducerade värde som en följd av annan hantering än vad som är nödvändigt för att bestämma varornas art, egenskaper och funktion.
Konsumentklagomål
För att ett fel ska omfattas av rätten till klagomål måste det vara original, det vill säga det har varit fel på produkten från början. Vid anmärkning är det du som konsument som måste bevisa och göra det troligt att defekten har funnits i produkten från början. Mer om konsumentköp finns på www.konsumentverket.se.
Tvist
Vid tvister där köparen är en privatperson har vi en policy att alltid följa rekommendationerna från Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Tvister mellan två eller flera regleras vanligtvis i svenska domstolar.
Force majeure
Butiken är befriad från sanktion för underlåtenhet att uppfylla vissa förpliktelser i detta avtal om felet beror på befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten hindrar, förhindrar eller försenar verkställigheten. Sådan befriande omständighet skall betraktas som b. en regeringsåtgärd eller underlåtenhet, ny eller ändrad lagstiftning, arbetsmarknadskonflikt, blockad, strejk, terror, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse i större utsträckning. Force majeure inkluderar också myndighetsbeslut som påverkar marknaden och produkterna negativt, såsom begränsningar, varningar, försäljningsförbud mm.
Diverse
Vi förbehåller oss rätten att skriva fel, felaktigt publicerade priser, specifikationer och tekniska data. Vid tveksamheter eller frågor är du välkommen att kontakta kundservice.
DEY Restaurang AB
Spångavägen 329, 168 60 Spånga, Sweden
Telefon: +468368260
Org.nmr: 710325-9086
Verksamhet:
VAT number:
E-post: info@paradisepizzeria.se